خوشا آنان که الله یارشان بی، به حمد و قل هوالله کارشان بی

چند شب پیش تلویزیون فیلم دوم و سوم ارباب حلقه ها رو گذاشت. حالا هم فرصتی پیش آمده تا در این باره مطلب بدهم. برای من این فیلم از این نظر جالب بود که شباهت بسیار زیادی به دوران رجعت دارد که الان برایتان باز می کنم. خلاصه ی فیلم را از یکی از وبلاگها برداشته ام (البته خیلی از سر و تهش زدم):

 

اما همه فریب خورده بودند.چون سارون حیله گر در اتش کوه نابودی برای خود یک حلقه ساخت و تمام تاریکی  خود را درون این حلقه قرار داد. تمام سرزمین های ازاد بر اثر قدرت حلقه از بین می رفتند اما بعضی ها مقاومت نشان دادند. اخرین ارتش متحد انسان ها و الف ها در دامنه های کوه نابودی به چنگ پرداختند پیروزی نزدیک بود اما حلقه ی فدرت فنا ناپذیر. در اخرین لحظات هنگامی که همه امید خود را از دست داده بودند ایزیلدور شمشیر شکسته ی پدر خود را برداشت و انگشت سارون را برید. و این گونه حلقه ی قدرت به ایزیلدور رسید و سارون دشمن مردمان ازاد زمین نابود شد ایزیلدور که تنها همین فرصت را داشت تا حلقه و شیطان را نابود کند حلقه را برای خود برداشت اما به ایزیلدور خیانت کرد و   باعث مرگ او شد و حلقه ی قدرت از خود اراده دارد. سالها گذشت و موجودی به نام گالوم حلقه را پیدا کرد و حلقه برای مدت ۴۰۰ سال ذهن او را مسموم کرد. اما زمزمه هایی از وجود دوباره ی شیطان در شرق بود و حلقه متوجه شد که دوباره زمان قدرت نماییست پس گالوم را ترک کرد.اما اتفاقی افتاد که حلقه انتظار ان را نداشت هابیتی به نام بیلبو بگینز از اهالی شایر حلقه را پیدا کرد و برای خود برداشت.  شصت سال بعد بیلبو حلقه را به وارثش فرودو بخشید و هابیتون را به سمت ریونل ترک کرد.گاندولف دوست جادوگر بیلبو متوجه شد که این همان حلقه است پس فرودو مامور شد تا حلقه را به ریوندل شهر الف ها ببرد. گاندولف قبل از خداحافظی به فرودو گفت که باید با دوست قدیمی خود سارومان مشورت کند. هنگامیکه گاندولف به قلعه ی سارومان جادوگر رفت متوجه شد که او به سارون ملحق شده است و به دستور او لشگریانی از ارکها فراهم می کند... خلاصه بعد از جنگهای سختی که صورت می گیرد، سارومان شکست می خورد. این بار سارون ماموریت را به یکی از نزدیک ترین افرادش می دهد. و باز هم جنگ و این بار سارون برای همیشه نابود می شود.

 

الان می خواهم شباهت این فیلم را با ماجراهای دوران رجعت برایتان باز کنم. البته مطالبی که الان می خواهم برایتان بگویم نه به ذهن نویسنه ی کتاب رسیده و نه به ذهن کارگردان فیلم. فقط برداشت خودم هست،( چون چند وقت پیش هم برای درس معارف دراین باره تحقیقی داشته ام):

 

همانطور که می دانیم، پس از ظهور حضرت مهدی در مکه، ایشان به همراه حضرت عیسی و خضر به سمت عراق حرکت می کنند. جنگ هایی صورت می گیرد تا بتوانند مرکز حکومتی داشته باشند و سپس دجال را شکست می دهند. ( تا اینجا، سارومان می شود دجال. که در اصل از نوکران ابلیس است.) سپس دوران رجعت آغاز می شود. یعنی پرده ی بین برزخ و دنیا رقیق می شود. گفته شده که یاران واقعی حضرت به زمین برمی گردند. من جمله حضرت محمد(ص) و ائمه. همچنین از خواص دیگر این دوران این است که انسانها با چشمان خود قادر به مشاهده ی اجنه و ملائکه خواهند بود. این بار خود ابلیس وارد جنگ می شود (ابلیس می شود سارون) همچنین گفته شده که در این جنگ هم انسانها هستند و هم اجنه. یک طرف سپاه حضرت محمد و یک طرف سپاه شخص ابلیس. همانطور که در قرآن آمده وکان ابلیس من الجن یعنی ابلیس از طایفه ی جن بوده. این اشتباه است که بعضی ها خیال می کنند که او فرشته ی مقرب خداوند بوده! در هر دو گروه هم انسان ها هستند و هم جن ها. این بزرگترین جنگی خواهد بود که جهان آنرا دیده است. بسیاری کشته می شوند و درآخر ابلیس توسط حضرت محمد کشته می شود. با این کار پرونده ی زندگی انسان ها در زمین بسته می شود. یاران حضرت به برزخ می روند و قیامت بر کسانیکه در زمین بدون امام و پیشوا بوده اند برگزار می شود (زلزله بزرگ و خارج شدن زمین از مدار خود و جاری شدن کوه ها و ...) و سپس یوم الموعود که در تمامی ادیان هم از آن نام برده شده. نکته ی جالب اینجاست که روز قیامت هر کس با امام و رهبر خودش محشور می شه. یکی با صدام، یکی با محمدرضاشاه، یکی هم با امام. درمورد اجنه می توان گفت جن ها هفت هزار سال پیش از خلقت انسان از نسل مارج و مارجه و از آتش به وجود آمدند، هزار سال بعد ابلیس به دنیا می اید. ضمنا جن ها دارای جنس زن و مرد هستند، مومن و کافر دارند و در حالت عادی بسیط هستند. و می توانند منقبض شوند. به سبب نوع خلقتشان می توانند به طور موقت به هر شکلی در بیایند مثل حیوان و انسان البته به جز شکل ائمه. تمایلی به ظاهر شدن در شکل اصلی خود ندارد ولی اگر آمدند بسته به سنشون دارای قدی بین 30 الی 80 سانتی متر و دارای عدسی چشمی عمودی و آتشین و رعب اور است. همچنین آنها تولد و مرگ دارند. قدرت مادی آنها از انسان ها بیشتر است چون عنصر خاکی ندارند. و بسیار باهوش هستند ولی قدرت روحی انها از انسانها بسیار بسیار کمتر می باشد. طول عمرشون زیاده و تعدادشون از انسان ها بیشتره. ضمنا خود شیطان دارای فرزندان و نوه های بسیاری است. همچنین جن ها به صورت قبیله ای زندگی می کنند. یک وبلاگی که قبلا می خواندم حتی اسم رهبران دینی آنها را هم نوشته بود. مثلا قوم یهودی های آنها، مسیحیان و مسلمانان آنها.

 

یک نکته ی مهمی که وجود داره این که بعضی ها فرق خرافات و حقیقت رو نمی تونند تشخیص بدهند. آقا نمی تونند! مشکل از این جا شروع می شه که وقتی به دنیا میان از همون کودکی یه سری خرافات الکی به خوردشون می دن وقتی هم که بزرگ شدند فکر می کنند همه چی خرافاته!! فارق از اینکه پشت پرده ی این دنیا داره مسائلی اتفاق می افته که بوش و شارون و کوفت و زهر مار همشون عروسک های اون ها هستند و اون ها دارن این مسائل رو کنترل می کنند! به عنوان مثال وجود کاواره ها و مراکز فساد در جهان انرژی منفی تولید می کند که باعث قدرتمندتر شدن اونها می شود. چه بسا سارومان هایی که از همین الان مشغول تجهیز لشگریانی از جن و انس هستند. آقای صوفیانی می گفت: به خدا قسم، خود بوش از ما شیعه ها به ظهور حضرت مهدی بیشتر معتقده. اون هم به اسم حضرت مهدی. نه فرد دیگه ای. از الان تو بازی های کامپیوتریشون به بچه هاشون می گن هر کی گفت یا مهدی باید بکشیش.

 

 بابا ایول! اگه این جوری باشه پس خاک بر سر ما که اسممون رو شیعه گذاشتیم. من در این مورد یه نظریه ای دارم. اگه یادتون باشه چندین ماه پیش نظریه ی اولم رو درمورد وبلاگ نویسی دادم که بعدها همه بهش پی بردند. همونی که می گفت وبلاگ را آتشی است که زود شعله می گردد و خاکستر می شود ... حالا نظریه ی دومم رو بشنوید: چه بسا سارومان هایی که از همین الان مشغول تجهیز لشگریانی از جن و انس هستند. چرا ما نباید از فرصت استفاده کنیم؟ چرا ما نباید از هر فرصتی برای تجهیز کردن لشگریانی از موجودات مختلف بسیج نشیم؟ اگه ما نکنیم کی می خواد بکنه؟ امام زمان؟ جمع کنید این حرف ها رو که ایشالا امام زمان میاد سر همه رو می زنه! به این سادگی ها هم نیست. اگه تو واقعا داری برای فرج اقا امام زمان دعا می کنی این رو هم بشنو که تو عمل باید این کار رو بکنی. شاید اون دوستانی که تو نماز جماعت مدرسه کنار من نشسته اند دیده  باشند که من دعای فرج رو نمی خونم. (تا حالا براتون سوال نشده بود؟) چون اگه تو مدرسه اونو بخونم باید تو عمل نشون بدم. و هنوز این لیاقت رو پیدا نکرده ام. البته نمی گم که دعا رو نخونی ها! نه! اتفاقا خیلی هم تاثیر داره. این رو گفتم چون بعضی از روحیات من کمی فرق داره. حرف آخرم اینه: وقتی وارد یه شغلی شدی یه جوری به مملکت خودت خدمت کن. همین.

***

آقا ما داشتیم چند وقت پیش درمورد یه چیز معمولی سرچ می کردیم. هی در باز میکردیم هی پنجره باز میکردیم! هی در باز میکردیم هی پنجره باز میکردیم!  یه دفه یه جا رفتیم که خیلی بی آبرویی بود! بنده خداها  نه اینکه ما یاالله نگفته بودیم و بی اجازه پنجره باز کرده بودیم، لخت بودن البته  در حال کار خیر به قصد قربت!

به مناسبت عید نوروز: عزیزان من این هدیه ناقابلی است  از طرف من، برای تمام دوستان و خوانندگان محترم. امیدوارم بزودی این گردبند زیبا را بر گردن  زیبایتان ببینیم و کلی از داشتن دوست خدا بیامرزی همچون شما به خود افتخار کنم. ( توجه از حالا بگم  هر کی فحش بده خودشه !!)
پ.ن. فکر کنم این مطلب تا آخر عید کافی باشه.

 

پیر هرات

نظرات 6 + ارسال نظر
کورش سه‌شنبه 2 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 08:15 ب.ظ http://vulturek.blogsky.com/

- منابع ات در خصوصیات دوران رجعت و اجنه را ذکر می کنی. لطفا!
- هر چی می خونم و هر چی می شنوم بوی جنگ می ده. همه ی مبارزات شده شمشیری. از جنبشی که خون توش باشه حالم به هم می خوره. واقعا انگار هر کی زورش بیشتر باشه برنده است. گذشت اون زمون که به مغز و قلبت اهمیت می دادن نه به بازوهات. منجی عقل می خواد نه زور.
- چون خیلی کم مطلب از این بلاگ در می آد بهتره تا آخر عید باز هم چیزی بدید.

مهم ترین منبعم بحارالانوار بود. بحارالانوار صد و ده جلده. کم کتابی نیست. ده ها دانشمند تمامی احادیث شیعی را زیر نظر علامه مجلسی در این کتاب جمع کرده اند. هم اکنون هم مهم ترین دایره المعارف حدیث هست. جلد پنجاه و سوم، باب بیست و نهم، همه اش در مورد رجعت است. ضمنا چون بحار عربیه، فردی به نام علی دوانی آمده جلد 51 و 52 و 53 این کتاب را ترجمه کرده و تحت کتاب قطوری با نام مهدی موعود به چاپ رسانده. این سه جلد همه اش درمورد احادیث مربوط به امام زمان، حکومت ایشان، یاران ایشان، جنگ ها و غیره می باشد. همچنین الکتاب المبین نوشته ی حاج محمد کرمانی جلد دوم سفحه ی 174 تا 183 احادیث رجعت را آورده. همچنین کتاب منتهی الآمال قسمت مربوط به امام زمان. من در حین تحقیقاتم این سوال برایم پیش آمد که چطور ممکنه خود شخص ابلیس وارد جنگ بشود؟ من هم اول فکر می کردم که ابلیس فرشته است، در تفسیر نمونه به آن آیه برخوردم (و کان ابلیس من الجنه) و در کتاب المیزان بحث اجنه را باز کرده بود. سپس به بحارالانوار برگشتم. جلد 66 تا 57 درمورد آسمان و جهان و عالم و این چیزها بود. احادیث مختلفی را دیدم. سپس از اینترنت استفاده کردم و توانستم با وبلاگها یا سایت هایی که در این مورد مطالبی داده اند اشنا شوم. سپس با کمی سرچ توانستم به تالارهای گفتمانی که در این خصوص شکل گرفته بود وارد شده و حرف های کسانیکه ادعا می کرده اند جن را دیده و یا احضار کرده اند را با احادیث تطبیق داده و به نتیجه گیری کلی برسم. همچنین کتب مختلفی که در این مورد روی نت آپلود شده بود دانلود کرده و آنها را مطالعه کردم. مثل کتاب شب های مکه آیت الله سید حسن ابطحی. در مورد زور بازو و مغز و قلب من دقیقا نظرم برعکسه. اتفاقا من می گم: گذشت اون زمون که با قلدری و چاقو کشی و زور و لشگر کشی به ملت های مختلف بشه مردم رو خفه کرد. به قول اوشو تازه بشریت کم کم داره بیدار میشه. (ضمنا این بلندترین پاسخی بود که تا به حال تو این دو سال وبلاگ نویسی به یه نظر داده بودم!!)

کورش پنج‌شنبه 4 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 12:49 ب.ظ http://vulturek.blogsky.com/

این بلندترین پاسخی بود که به یک نظر توی نت داده شده. از این نظر رکورد شکستی!
دستت درد نکنه. سر فرصت به همه اش نگاه می اندازم.

پشوتن دوشنبه 8 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 01:28 ب.ظ http://insunset.blogsky.com

مزرع سبز فلک دیدم و داس مه نو
یادم از کشته خویش آمد و هنگام درو
گفتم ای بخت بخسپیدی و خورشید دمید
گفت با این همه از سابقه نومید مشو

تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل....

یا حق

منصور چهارشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 01:03 ب.ظ http://toranj

اولا که خبری ازت نیست پیرجان !
دومندش که در مورد این مطلب من اینقدری چیزی حالیم نشد. اشکال از نوشته های شما نیست ها. من نمی فهمم. احتمالا میدونی که من به اون صورت چیزی حالیم نیست.
سوما که مشتاق دیدار مفصل و مبسوط با یک دنیا حرف.

دکتر۲۶ چهارشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 08:36 ب.ظ

خدا خفه ات کنه...!

آرمان پنج‌شنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 07:31 ب.ظ

بمیری ایشاللا !!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد