لطف الهی بکند کار خویش نکته ی سربسته چه دانی خموش!

امشب یکی از فامیل های دورمون که حدودا بیست سال خارج از ایران بودند اومده بودند یه سری به ما بزنن. متوجه شدیم خانوم ایشون مسیحی هستند!! (حالا چی جوریش رو نمی دونم) خلاصه یاد یه خاطره ای افتادیم: چند سال پیش شب عاشورا یه گروه توریست آلمانی وارد ایران می شوند بعد مسئول اون گروه پدرم رو می شناخت گفت این المانی ها رو ببریم پیش یه نفر که بگه مثلا این عزاداری و سیاهی ها به خاطر چیه و مثلا این دسته ها و هیئت ها رو می بینند تعجب نکنند. خلاصه صبح روز عاشورا هفده نفر توریست اومدن منزل ما. البته با مترجم. اکثرا هم استاد دانشگاه بودند. من هم همون موقع جایی باید می رفتم، خلاصه دو ساعت بعد برگشتیم دیدیم این المانی ها دارن از خونه مون می رن بیرون، یه ذره دیگه دقت کردم دیدم از کله ی همشون داره بخار می زنه بیرون!! اومدم طبقه ی پایین گفتم چی شده؟ گفتند: « هیچی فقط هفت نفرشون همین سه دقیقه پیش مسلمون شدند! » گفتم مگه درمورد چی سخنرانی کردید؟ گفتند: "ائمه". خلاصه طرف کافر از در اومده بود تو مسلمون از در میره بیرون!!

 

مشکل خویش بر پیرمغان بردم دوش                          کو به تایید نظر حل معما می کرد

دیدمش خرم و خندان قدح باده به دست                      واندر آن آینه صد گونه تماشا می کرد

گفتم این جام جهان بین به تو کی داد حکیم؟               گفت آن روز که این گنبد مینا می کرد!

 

پیر هرات

نظرات 8 + ارسال نظر
[ بدون نام ] یکشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 11:49 ب.ظ

دید پیر می فروش که ذکرش به خیر بااااادد....!
(قابل توجه پیر مغان:وز چه بگویم هست...چون نیست!!)

حامد دوشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 07:06 ب.ظ http://mirror.blogsky.com

پس شانس آوردند تو آنجا نبودی و اگرنه همان هایی را هم که باور داشتند حتما فراموش میکردند.

کورش دوشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 09:33 ب.ظ http://vulturek.blogsky.com/

- این جوریش رو ندیده بودیم !!!

پیر صبا سه‌شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 05:27 ب.ظ

پیر عزیز مشتاق دیدار! خدا بد نده!
راستش این قضیه برام خیلی جالب بود که آلمانی ها مسلمون شدن.
من هم یه چیزی که خیلی دوست دارم اینه که یه روز توفیق این که بتونم کسی رو به دین اسلام راغب کنم رو داشته باشم.
پیش خودم فکر میکردم که از این ور کافرها مسلمون میشن از این ور هم مسلمونهای ما کافر!
البته یه نکته ای هست و اون این که همیشه پروفسورها و انسانهای تحصیل کرده و استاد دانشگاه ها مسلمون میشن و از این طرف هم هر کی کافر شده همون آدم خیابون گرد بوده که اسلام شناسنامه ای داشته.

و تفاوتی که میگن همینجاست

پیرمغان (...) چهارشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 09:49 ق.ظ http://pire-harat

در جواب صبای عزیز : خدا بد نمیده. باید بگیم : بلا به دور.
مشتاق دیدار . خیلی مخلصیم.
از آدمای بزرگ چنین انتظاراتی عجیب نیست. یه فرقی باید بین آدما باشه دیگه!

پیر صبا چهارشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 01:02 ب.ظ

در جواب پیر مغان: آقا افکتش...!

منصور پنج‌شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 10:44 ب.ظ http://toranj

اکیدوارم از نوع مسلمون شدن های محمدعلی کلی نباشه !
آقا شما هم یه نیم نگاهی به ما بیندازید شاید ما هم مومن شدیم

پیر خمین سه‌شنبه 3 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 09:46 ب.ظ http://pire-harat.blogsky.com

کاش که ما هم میومدیم٬ شاید ما هم مسلمون می شدیم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد