خ) خواندن این مطلب برای افراد زیر 18 سال به شدت ممنوع میباشد


نـ) نعمتهای خدادادی بالقوه ای در بعضی به طرز مسحور کننده ای وجود دارن. از اون جمله نثر زیبا و مجذوب کننده هست. لطفا من رو به خاطر این که از این نعمت محروم هستم ملامت نکنید.

 

یـ) یکی از بحث های داغ این چند روز همان بحث نمایشگاه کتاب است.  البته بعد از این مطالب احتمالا دوباره سیل نظرات و انتقادات انجمن مخالفان منفی بافی در این باره سرازیر خواهد شد. ولی اینها واقعیت های جامعه ما است.

 

بـ) بعد از وارد شدن به نمایشگاه و مواجه شدن با خیل جمعیت که نشان از اشتیاق و علاقه و جو بالای کتاب خوانی در مردم داشت، بازدید خودمون رو از سالن ها و غرفه های مختلف شروع کردیم. همین طور که در سالن ها و از این غرفه به اون غرفه و در حال نظاره عناوین و موضوعات و جلد های رنگارنگ کتابها بودیم، برخی مسائل، به طور خیره کننده ای توجه هر نظاره گری رو به خودش جلب میکرد.

 

چـ) چیزی که همیشه جالب بوده و هست کتابهایین که در فرهنگ اصطلاحات عامیانه به عنوان «ن دونی» از اونها یاد میشه! «عشق یعنی» «مسائلی که زوجهای جوان باید بدانـ...» «... در روابط...» «دانستنی هایی در باره جن» «جن چیست!!!» «عالم ارواح!!!» و ..... بله این عناوین هیچ مشکلی ندارند ولی وقتی به اسم نویسنده ها یا شعارهایی مثل این که «خواندن این کتاب برای افراد زیر 18 سال ممنوع میباشد» نگاه میکردید میفهمیدید که یعنی همون«ن دونی» و نه چیز دیگه.

 

و) و اما بشنوید از غرفه محمد و آل محمد(ص)، در همین غرفه نام برده، میتونستین هر کتابی رو در مورد محمد و آل محمد(ص) پیدا کنید....تازه یه امکان دیگه هم برای شما فراهم شده بود، اگه اصولا اهل خواندن این جور کتابها نیستید، میتونستید جلوی غرفه بایستید و از سیستم کامپیوتری که در غرفه قرار داشت و انواع آهنگ های اون ور آبی رو برای جذب نسل جوان ــ ! ـــ با صدای دالبی پخش میکرد ، لذت ببرید. به این سیستم هم میگن سیستم مشتری مداری، یا تکریم ارباب رجوع، یا سرویس دهی به مشتری، که همون طور که مطلع هستید، در حال حاضر در جهان ایران جزو تنها کشور دارنده این سیستم است. که حتی کشورهایی چون آمـ.... و ... نیز برای به دست آوردن اون هر روز ملتمسانه از ایران درخواست این تکنولوژی نوین رو دارند.

   

هـ) همون طور که میدونید، دلیل این که ایران در جهان زبان زد خاص و عام است، اینه که ایران کشوری اسلامی میباشد و شعار جمهوری اسلامی رو همواره سر لوحه فعالیت های خود قرار داده. در راستای همین سیاست، اگه وارد سالن میلاد میشدید و کمی به سمت راست خود میچرخیدید  و نگاهی به اطراف میکردید، اولین چیزی که نظر شما رو به خودش جلب میکرد، مسلما غرفه ای بود که با چسب باند پیچی شده بود و در در و دیوار اون با خط(فونت) درشت چنین نوشته بود: « این غرفه به دلیل رعایت نکردن حجاب اسلامی تعطیل گردید.». احتمالا این عملیات انتحاری دلیلی به غیر از شفاف سازی، نداشته، چون همه باید مطلع میشدن که اونجا(اینجا) حجاب اسلامی رعایت نشده بود.

 

قـ) قضاوت به عهده خواننده میباشد، آماده شنیدن هر گونه انتقادات سازنده هستیم.

 

ب) پیری عظیم که پیری رو به شدت تکذیب میکنه منت بر سر ما فرموده به جمع ما اضافه شدن، و مشتاقان هم چنان سر در گریبانند و حیران تا مگر هویتش آشکار شود. که در قیاس به The One بسیار شبیه است.

میبینید که رکورد پشت سر هم مطلب دادن رو هم نیومده شیکونده.

 

ع م ا ش) در این دوره زمونه که عـ.ـ.ـ.ـ. بلای جونه ، هر کسی هم ازش حرف میزنه، همه هم ازش گلایه دارن، چون اگه گلایه ای نباشه که خوب چه بهتر.

 دیگه حرفی نیست.

 

نیومده رفتیم ، کجا؟ خدا میدونه

پیر صبا

نظرات 4 + ارسال نظر
محمد امین چهارشنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 07:50 ب.ظ http://toranj.blogsky.com

خوشحالم که به عنوان اولین نفر برای این مطلب پر محتوا نظر می گذارم
۱)کسی مخالف نقد نیست .تخریب درست نیست
۲)خیلی دلت پره !نه؟
۳) حضوری بهتر می توانیم صحبت کنیم

من هم از این نظر شما درباره این مطلب خوشحالم.
۱- قبول دارم. احتمالا کمی تند بود. ولی به عقیده من همه چیز مکل هم هستند. تندی و لطافت...انتقاد و تشویق و...
۲- خیلی!

حامد پنج‌شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 02:27 ب.ظ http://mirror.blogsky.com

متاسفانه این همه نوشتی اما چون من اصلا طرف مطالب بالای ۱۸ سال نمیروم ! نتوانستم متنت را بخوانم.

آلفردو پنج‌شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 05:07 ب.ظ

کسی که وبلاگ راه می اندازه باید ظرفیت انتقادات رو هم داشته باشه. البته این خودش خوبه که تو این واقعیت های اجتماعی رو درک می کنی.

پیرهرات جمعه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 12:00 ق.ظ

من نمی دونم چرا هرجا می رفتیم کتب درسی بود!
ولی یه دفعه یه جا رفتیم خدا می دونه چه کتابایی داشت حامد هم شاهده!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد