من ترک خاکبوسی این در نمی کنم!

هو المحبوب

 

- پیروزی و صعود ایران به جام جهانی رو تبریک می گم!

 

- تصمیم گرفتم این چند وقته٬ در مورد انتخابات بیشتر بشنوم تا اینکه نظر بدم. از اون گذشته طبق جلساتی که با جناب حافظ انجام دادیم، دیدیم بهتره این وظیفه ی خطیر رو به پیر مغان بسپاریم:

حافظ جناب پیر مغان جای دولتست                            من ترک خاکبوسی این در نمی کنم

 

- می دونین؛ آدم بعضی وقتا واقعا می مونه! وقتی ما تو دینمون از گفتن کوچکترین چیزی به والدین (و لا تقل لهما اوف) نهی شدیم تو تلویزیونمون صد و چند راه برای ذله کردن والدین نشمون می دن (حالا یا به شوخی یا جدی! ) . بینش هامون باید عوض شه ، شیعه بودن ما نباید صفوی یا ... باشه. باید شیعه ی علوی بود!! ما به منبع های واقعا عظیمی وصلیم. چند وقت پیش یه کتابی به من هدیه دادن _از همین کتاب هایی که چند وقتی هست پر فروش شدن_ که  تو اون جمله هایی امری و بدون دلیل آورده بود مثل "دوچرخه سواری کن! " یا " هر روز سعی کن از سه نفر تعریف کنی!". این کتابی بود از یک خارجی که هیچ کس نمی شناختش !؟... یعنی ما چیز های بالاتر از این نداریم؟ این کجا و حکمت های نهج البلاغه کجا! چرا الان باید هر کی می خواد تو دانشگاه و جاهای دیگه حرف بزنه، اگر می خواد حرفی از ائمه بزنه به جای قال الصادق (ع) باید بگه: "بزرگی می گه!..." تا به جای اینکه حرفشو گوش نکنن "به به چه چه" بگن؟ نمی دونم؟ شاید بخشی اش هم تقصیر ما باشه!.. .

 

- روز ارتحال جانسوز پیر جماران گذشت،سعی کردم  همون روز پست بدم، نشد. سخن باید بیاد، خودش نیاد لطفی نداره! نمی دونم از دست یکسری ها ناراحتم! کسایی وقتی حرف های امام با تفکراتشون می خونه از اون حرفا به نفعشون استفاده می کنن و وقتی نه؛ می گن: " خوب امام معصوم که نبود، اشتباه می کرد. "

 

خم و می، نی و عاشق و نور خدا؛ ره میکده ای به از این بنما

ز کنـار تو از چه روم؟ به کجا؟ ؛ که نمــوده به پا چو تو انجمنی

...

و گر از پس پرده نشسته کسی؛که شکسته بتان و ندیده کسی

تو به مهــر نشسته به پرده بگو ؛ که ز مغــــرب خود کنـــد آمدنی

وصیت امام:

... فرزندم با قرآن ان بزرگ کتاب معرفت آشنا شو؛ اگر چه با قرائت آن. و راهی از آن به سوی محبوب باز کن؛ و تصور نکن که قرائت بدون معرفت اثری ندارد، که این از وسوسه های شیطان است؛ آخر این از طرف محبوب است برای تو و برای همه کس. و نامه ی محبوب، محبوب است،اگر چه عاشق و محب، مفاد آن را نداند. و با این انگیزه که حب محبوب کمال مطلوب است به سراغت می آید و شاید دستت گیرد...

شعر امام:

ای پیر بیـــا به حق من پیری کن              حالی ده و دیوانه ی زنجیری کن

از دانش و عقل یار را نتوان یافت              از جهل در این راه مدد گیری کن    

 

- سخن آخر:

زندگی زیباست ای زیبـا پسنـــد             زنده اندیشان به زیبــــایی رسنـــد

 آنقدر زیباست این بی باز گشت              کز برایش می توان از جان گذشت

 

پیر خمین

معرفی چهره به چهره کاندیدا ها

لاریجانی:  *                                                     

پسر خاله افلاطون ، برادرزاده سقراط. تعالی دهنده فلسفه و از شاگردان نمونه بطلمیوس! نوعی تریبون متحرک. رقیب اصلی فیدل کاسترو در سخنرانی. کمتر از ده سال در هیچ پستی نمی ماند. حتی شما ریاست جمهوری! تنها یک نفر ایشان را با لباسی غیر از کت و شلوار دیده است که از سرنوشت او هم اطلاعی در دست نیست. کسی که اگر پا می داد وسط اذان هم پیام بازرگانی پخش می کرد. دارای مدرک کارشناسی در ریاضی. دکترا در فلسفه . از فرماندهان نظامی دوران جنگ. رئیس سازمان صدا و سیما و...

 

رفسنجانی:  **                 

نوح معاصر. در کتابهای خطی نام او آمده است. دارای رفاقتی چندین ساله با عزرائیل. پدر پسته ی جهان. نسبت ایشان با سیاست مانند نسبت علی دایی است با فوتبال : هر دو ول کن قضیه نیستند. ایشان معتقدند : پول چرک کف دست دیگران است و همچنین معتقدند باید به جوانان فرصت داد ولی من نمی دهم. از افتخارات ایشان اشتغال زایی برای پتروس های فداکار است. قابل ذکر است فائزه هاشمی دختر ایشان است و بهزاد نبوی هم از ایشان حمایت کرده است.حقیقتاً ...!

 

 

کروبی:  *                

شیخ. کد خدا. کشته و مرده وساطت و بزرگی کردن. کسی که پا جای پای رفسنجانی خواهد گذاشت. اهل اورکات و چت وآره.... شایعه خورش ملث است. از متخصصین امید درمانی . کسی که همچننان امیدوار است رای بیاورد. بدین وسیله از تمامی کسانی که عذر شرعی و عقلی ندارند درخواست می شود به ایشان رای داده و خانواده را از نگرانی در بیاورند.

 

 

احمدی نژاد:    ***

بچه مثبت. آماده در آوردن بابای شهرام از نوع جزایری اش. بجه کف جنوب شهر. اگر باران ببارد سر تا پا گل می شود از بس که خاکی است. ماشین مورد علاقه اش پیکان مدل 56 است. تعطیلات را به شاه عبدالعظیم می رود. ساعت کاری از پنج و نیم صبح تا بوق سگ.

  

قالیباف :   *                       

پاد موتور سیکلت . کاشف کلاه کاسکت. وکیل مدافع خطوط ویژه اتوبوس در تمام جهان. نماینده انحصاری الگانس در ایران . دیروز سردار امروز خوش تیپ مک کوئین. (کفش نوک تیزت رو بخورم سردار جون) نماینده هاشمی در آبادگران.

  

 

(برادر!)محسن رضایی:   *

گردان تک نفره. از فامیلهای رضازاده اینا. کسی که چشم بسته و با یک دست تانک را راه می برد. ایشان فرمودند: «من از بیست سال پیش قصد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را دارم.» آگاهان گفتند : بابا کوتاه بیا ، اینقدر زود تصمیماتت رو عملی نکن . شایان ذکر است کمال خرازی از شاگردان تیز هوش کلاس خنده ایشان است. متخصص خفه کردن عراقی با بند پوتین, حمله پیش دستانه به خاک آمریکا از اهداف ایشان است.

 

***

همچنین بد نیست با افرادی که انصراف داده یا رد صلاحیت شده اند نیز آشنا بشوید:

ولایتی:                                

آرام. آنتی استرس. از گونه استامینوفن ها.کاشف بورکینا فاسو . غیب گو. گویند از شاگردان نوستر اداموس بوده است. هر اتفاقی را بعد از به وقوع پیوستن پیش بینی می کند. از مصادیق جمله : کسی که تا آخرین قطره خون سازش می کند.

 

معین:                                                                            

به قول یک رسانه آلمانی شبیه معلم دینی اول دبستان است. همین.

 

توکلی:

از کودکی نامزد انتخابات ریاست جمهوری بوده. شخصاً قول می دهم اگر چند بار دیگر نامزد شود ، مردم شرمنده شده به ایشان رای بدهند. کلاٌ پشت کارش خوب است. در تمام عمر دوم بوده ( دو دوره انتخالات ریاست جمهوری و یک دوره مجلس، لابد فرزند دوم خانواده نیز هست)

 

حسن روحانی  :

او معتقد است مذاکره برای انسان از نان شب واجب تر است. کاشف اروپا. حافظ منافع ملی اروپا در ایران . معتقد است : «سگ زرد دشمن درجه یک شغال است.» اگر ما از میوه هایی استفاده می کنیم که هسته دارند. اگر جنبش دانشجویی ما هسته دارد واگر ...به خاطر زحمات ایشان است. انرژی هسته ای هم اصلاً مهم نیست.

 

مهر علیزاده :

پسر ورزش ایران. آقای خنده. ما در زمان ایشان موفق شدیم ژاپن را فقط با دادن هفت کشته ببریم . هورا..... ایشان از آقایان کروبی و معین خواسته اند تا به نفع ایشان کنار بروند. همین نشان می دهد اوضاع اصلاح طلبان چقدر {...}(شیر) تو {...}(شیر) است. جهت تذکر عرض می کنم که در دوره قبل در یکی از حوزه های انتخابیه رای های آقای هاشمی طبا از رای های باطله هم کمتر بود. حالا خود دانند.

 

ابراهیم یزدی:

بزرگترین توهین به شورای نگهبان همین کاندیداتوری ایشان است. تعطیلات آخر هفته را به ایران می آید. از تفرحیات سالم او زندان رفتن است. بدین وسیله از تمام جاعلان ، کلاه برداران ، براندازان و جاسوسان و ....  دعوت می شود تا با کاندیدا شدن خودگام بلند دیگری را در جهت پیشرفت این مملکت بردارند.

 

 

کارشناس سیاسی وبلاگ پیرهرات