انقلاب؟!...

آی ای همسفــــــران جان تمـــــــام شهــــدا              راه ما نیست مگر راه امام شهـــدا ؟!

شهر ما هر طرفش نـــام شهیدی است ولی             کوچه های دل ما نیست به نام شهدا

رسم ما، مصلحت و سازش و تسلیم و سکون             سفر جوشش و فریــاد ، مرام شهـدا

 

دستم به نوشتن نمی رفت (شاید برای اینکه رقّت بعضی خوانندگان بر نیانگیزد!) ولی دیدم نمی توانم ننویسم. بعضی ها -  راه دور نرید از بین خود ماها- امروز آنقدر مسایل اقتصادی و ... حال کشور در نظرشان بزرگ شده که با اصل انقلاب مشکل پیدا کرده اند نمی گویم تمام کار هایی که بعد انقلاب انجام شده درست بوده یا همه مسئولان درست عمل کرده اند، ولی اصل انقلاب یه چیزی فرای این مسائل است این انقلاب چیزی را به ما یاد داد و یا لااقل فرصت یادگیری مضامینی را به ما داد که ماورای فهم این طبیبان مدعی هست که امروزه در جهان کرور کرور دارو های تقلبی برای انسان ها تجویز می کنند. ولی ما ها چون این نعمت همیشه در کنارمون بوده شاید اصلا این نعمت بزرگ را  و فقدان اون را حس نکنیم. نمی دانم اگر از این نعمت محروم بودیم الان تو وبلاگ هامون راجع چی می نوشتیم و ذهن مشغولی هامون چی بود؟

امروز صحبت های یک نویسنده مکزیکی رو می شنیدم که بعد از انقلاب ایران مسلمان شده بود . چه قدر از نداشتن چنین نعمتی در بین ملتش حسرت می خورد! خلاصه این را بدانید که آن کسانی که جانشان را در این راه داده اند؛ نه شست و شوی مغزی شده بودند، نه همه تحت تاثیر جو انقلاب کردند؛ بلکه روح و فکرشون از چیزایی خسته شده بود و راهی جز انقلاب برای رهایی از دست آن ها نمی دیدند.

پیر خمین

 

نظرات 12 + ارسال نظر
قلندر چهارشنبه 21 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 06:30 ب.ظ http://totia.blogsky.com

سلام بسیار جالب بود برام به من هم سری بزن

پیر هرات چهارشنبه 21 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 06:57 ب.ظ http://pire-harat

انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان به پرچم داری حضرت بقیه الله (ارواحنا فداه) می باشد و این است اصل اولیه انقلاب. قبول دارم مشکلاتی رو که هر روز بیشتر از دیروز میشه. ولی این اصل رو هم نباید فراموش کنیم.

این قالب جدید رو بفرست دیگه پدر من! (به ایمیل)
یا حسین.

خودم نصبش می کنم!

رسول چهارشنبه 21 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 09:19 ب.ظ http://totanj.blogsky.com

آیا میشه به اسم انقلاب هر کاری کرد؟
می گن هدف وسیله رو توجیح نمی کنه؟! حالا انقلاب ما مقدسه دلیل بر این میشه که هر گندی دلمون خواست بزنی؟
حرفم که می خوای بزنی توهین به دین و مقدساته! مرتدی و ...

یه دزد ضبط ماشین رو دیده بودم که بعد از گرفتنش کاشف به عمل اومد که شبها به هوای سر زدن شبانه به خیابانها ضبط ماشینهارو بلند می کرده!!

پارتی بازی رو تو جامعه امروز نمی بینی؟
ریاست نادرست رو نمی بینی؟
فساد مالی رو نمی بینی؟

کشورهای دنیا باید حسرت انقلاب ما رو بخورند؟ جالب بود برام و سنگین. نتونستم هضمش کنم! شما هم برو درست رو بخون و ....

رسول چهارشنبه 21 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 09:20 ب.ظ http://totanj.blogsky.com

یادم بنویسم : دزد ماشینه بسیجی بود

من اومدم از یک دیدگاه دیگه انقلاب رو بررسی کردم (حتی موضوع های کوچک هم یک بعد ندارد چه برسد به انقلاب ما!) شما و چند نفر از دوستان دوباره برگشتین تو همون فاز. فازی که تو تاکسی و اتوبوس و هر کجا که می نشینیم همه - که خودشون یه پا متخصص علوم انسانی اند!- شروع به تحلیل می کنند همین ها را می گویند. در هر صورت من می خواستم افق دیگری رو به شما نشان بدهم.
چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید!

حالا جواب نظر شما:
* یک سوال.: بالفرض یک انقلابی انجام شد و بد از آن یک عده افراد نادرست سر کار آمدند(همان طور که داریم: انقلاب بچه های خود را می خورد.) ،آیا دلیل بر این است که اصل انقلاب و ارزش های آن اشتباه بوده؟
اگر مبدا انقلاب ما درست بوده و الان در جایی که باید باشیم نیستیم نباید بگوییم از اول همه چیز اشتباه بوده، باید مشکل را در جای دیگری بررسی کرد.این که فساد مالی در بین حکومت های ایران زیاد است منشاء تاریخی دارد حال آیا ما بید این را فقط به گردن انقلاب بیندازیم ؟ مطمئن باش این مشکلاتی که تو نام بردی علتشان همین علل سطحی که تو فکر می کنی نیست و ریشه در خیلی جاهای دیگر دارد.
* راجع دزد ماشین: یکی از مشکلاتی که ایرانیان دارند قدرت تعمیم دهی بالاست، اگر یک نفر از یک گروه کاری اشتباه کرد دلیل بر بد بودن کل آن گروه و تفکراتشان نیست. (کلی گفتم نه فقط در این مورد خاص)
* راجع حسرت: گفتم که ما چون این نعمت را داریم اصلا نبود آن را درک نمی کنیم. با این توضیحاتی که این اندیشمند مکزیکی(خوزه بلانکو) داد به نظرم اگر تو هم می شنیدی حرف های مرا تصدیق می کردی.

محمد امین چهارشنبه 21 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 10:00 ب.ظ http://toranj.blogsky.com

به قول رئیس ما حرف های گرد می زنی.انقلاب برای ما ایرانیان افتخاری بزرگ در تاریخ ما است.

حرف های گرد؟؟!!!...

مسعود چهارشنبه 21 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 11:55 ب.ظ http://www.massoudx12.blogsky.com

سلام

من یکی که خوشم نیومد !

مسعود از وب لاگ جادوهای ویندوز

از انتقادات و پیشنهادات سازنده شما ممنونم!

کورش پنج‌شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 12:07 ق.ظ http://vulturek.blogsky.com/

چیزی که در انقلاب سال ۵۷ جای بحث داره اینه که در قرنی که همه ی عالم از دین جدا شده بودن ایرانی ها یه انقلاب دینی انجام دادن. دلیل اصلی این امر هم شکست دو حرکت قبلی بود: انقلاب مشروطه و جنبش ملی شدن صنعت نفت. ولی ایرانی ها باز هم گول خوردن. اگر دفعات قبل محمد علی شاه مجلس را به توپ بست یا این که برای مصدق کودتا کردن این بار مسئولین بلند پایه نظام و مدیران در سایه مملکت رو به گند کشیدن. اگر حکومتی که بعد از روح الله خمینی روی کار اومد واقعا فضیلت سالار بود هیچ وقت جنبش ۲ خردادی رخ نمی داد. جنبشی که با کثیفی تمام اون رو خاموش کردن. مثل حرکات امیر کبیر و مصدق و ...

خیلی بیشتر از این حرف برای گفتن دارم. شاید تو بلاگ خودم چیزی نبشتم.

آزادی بیان هست ولی آزادی بعد از بیان نیست!!!

آقا کورش عزیز(با کمال احترام):
خیلی تحلیلت ضعیف بود. واقعا آسمون ریسمون بافته بودی ، با اینکه علوم انسانی می خونی دیدت به مسائل خیلی سطحیه. من واقعا ربط مشروطه، به توپ بستن مجلس، گند خوردن در سایه مملکت و... را اینجوری که تو گفتی نمی فهمم!
در کل جملاتت خیلی ربطی به هم نداشت . ان شاء ا.. در وبلاگتون خدمتتون برسیم تا منظورتون رو بهتر بفهمیم.

ولی در مورد حرکت مردم به سمت دین : اتفاقا ملت ایران در مورد حرکت به سمت دین با توجه به پتانسیل هایی که داشت خیلی زود تر از ملل دیگر دوباره به سمت دین برگشت و این امر اجتماعی کاملا مقوله جدایی است از دو حرکت سیاسی گذشته!

آرش پنج‌شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 12:31 ق.ظ http://lonely-tree.blogspot.com

بودیم و کسی پاس نمیداشت که هستیم
باشد که نباشیم و بدانند که بودیم
----------------------------------------------------
دورود بر شما دوست گرامی
من آرش هستم از وبلاگ مثل درخت در شب باران...
می خواستم نظرت رو در باره ی تبادل لینک یا لوگو بپرسم
بدرود
http://lonely-tree.blogspot.com
----------------------------------------------------------
Dooroood bar shoma dooste gerami man arash hastam az webloge man az webloge mesle derakht dar shabe baran …kheyli khushhal misham ageh baham tabadole link konim
payande bad iran.....
http://lonely-tree.blogspot.com

محمد پنج‌شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 07:49 ق.ظ

دیروز تو سلمانی در حال زدن موهام به همین فکر می کردم.
آقا کوروش بد جوری زدی تو خاکی.
یا علی

دکتر۲۶ پنج‌شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 02:26 ب.ظ

ممکنه اصل انقلاب درست بوده باشه.ولی ربطی نداره که کارهای بعد از انقلاب هم درست بوده باشه.و این خودش نکته مهمیه و جای بحث خارجی ها و دولتهای بیگانه داره.در هر صورت مردم ما اکثرا از بعد انقلاب می نالن یا از از کارهایی که نشده و باید می شده و پیشرفتهایی که ملل دیگر کردن و عقب افتادگیهای ما. برای آنها هنوز هضم نشده که چه ارزشهایی را به دست آوردیم و چه ها از دست دادیم.

خیلی از مردم همش فرا فکنی می کنن حالا یکی عامل تمام عقب موندگی هامون رو امریکامی داند یکی جمهوری اسلامی !

رسول پنج‌شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 08:09 ب.ظ http://totanj.blogsky.com

من کاملا با نظر شما موافقم . در واقع منم همینو می گم ولی از این ناراحتم که چرا بعضی ها از جمله شما ٬رو کارهایی که می کنید پاپوش می ذارید که اصل انقلاب درسته!!
من که قبول دارم اصل انقلاب درسته ولی نمیشه به اسم انقلاب هر کاری کرد و اگه کسی خواست حرف بزنه توهین به اصل انقلاب باشه!!

اولا) بازم برگشتی به همون خونه اول!
دوما) من چی کاره بیدم؟؟؟؟؟/
سوما) آقا ما مخلص شما هم هستیم.

کورش پنج‌شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 11:18 ب.ظ http://vulturek.blogsky.com/











دستت درد نکنه ولی این لوگو که ساختی نمی آد. چی کار کنم؟

فهمیدم مشکلش چیه؛ ایشاالله درستش می کنم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد